Предоговарянето на кредит е препоръчително да се прави в случаи, в които клиентът наистина има притеснения за финансовото си състояние. Освен това препоръката е клиентите да търсят сътрудничеството на банката предварително, а не след като вече заемът е в просрочие и кредитната история се е влошила. Това са съвети на банките към кредитополучателите в условията на затруднена икономическа ситуация като сегашната.
Ако са в затруднено положение, клиентите могат да предоговорят заем, което се прави от всички банки. Бизнесът на банката не е да вземе обезпечението, затова, ако клиентът наистина има нужда, може да се възползва от различните варианти за временно облекчаване в обслужването на заема, коментират от банките. Такива са разсрочване на кредита, като се удължава срокът му и така се намалява размерът на погасителната вноска, договаряне на гратисен период, през който се плаща само лихвата или само главницата, като лихвата се капитализира.
Важното е, клиентът да е наясно, че това е временна мярка и дължимото по заема в първоначално договорения размер не се променя. Затова съветът на банките е, кредитополучателите да се възползват от тези възможности само ако наистина имат необходимост.